Katalog požadavků DTM

Požadavek DTM

Probíhá zpracování...
DTM240115 - samostatný chodník
 
Stav
vyřešený  
 
Datum přijetí
23.09.2024
 
Typ
měření
 
Kategorie
DI – pozemní komunikace, K2
Podkategorie
Skupina - Silniční doprava
 
Předmět
samostatný chodník
Popis
Dobrý den, v Slovníku datového modelu DTM je řešen způsob zaměřování objektu chodník pouze v případě, že přiléhá k pozemní komunikaci (PK). Způsob zaměřování (poznámka) nepředpokládá cokoliv jiného... Vyplívá z něj, že se chodník mapuje vždy vnější hranou obrubníku. Dle definice není možný jiný způsob mapování, než vždy vně obrubníku, výškově dole (pokud do 20 cm). Jak tuto definici ale aplikovat na přiloženou fotografii? Dle definice by měl do DTM chodník být pořízen včetně obrubníků, ale ikdyž je vodorovný, tak bude v příčném sklonu... Navíc všechny ostatní objekty ze skupiny Silniční dopravní (nájezd, parkoviště, provozní plocha PK,...) se mapují bez obrubníku... Prosím o zodpovězení, zda je tento výklad správný? Osobně bych nejradši v mém případě chodník měřil vpravo na vnitřní straně obrubníku... vlevo je obrubník ve výšce terénu, tak aspoň záměnou (jestli měřit s nebo bez) nevznikne chyba v příčném sklonu, ale také by bylo vhodné toto vyřešit. Ale jak říkám, v současnosti je to dle mého názoru v rozporu s definicí, která jinou variantu než souběh s PK neřeší... Chápu, že definicí se teď zabraňuje na souběhu chodníku a pozemní komunikace k vzniku drobné plošky šířky obrubníku mezi PK a CH. Děkuji.
 
 
 
 
POŽADAVEK
Předmět
samostatný chodník
Popis
Dobrý den, v Slovníku datového modelu DTM je řešen způsob zaměřování objektu chodník pouze v případě, že přiléhá k pozemní komunikaci (PK). Způsob zaměřování (poznámka) nepředpokládá cokoliv jiného... Vyplívá z něj, že se chodník mapuje vždy vnější hranou obrubníku. Dle definice není možný jiný způsob mapování, než vždy vně obrubníku, výškově dole (pokud do 20 cm). Jak tuto definici ale aplikovat na přiloženou fotografii? Dle definice by měl do DTM chodník být pořízen včetně obrubníků, ale ikdyž je vodorovný, tak bude v příčném sklonu... Navíc všechny ostatní objekty ze skupiny Silniční dopravní (nájezd, parkoviště, provozní plocha PK,...) se mapují bez obrubníku... Prosím o zodpovězení, zda je tento výklad správný? Osobně bych nejradši v mém případě chodník měřil vpravo na vnitřní straně obrubníku... vlevo je obrubník ve výšce terénu, tak aspoň záměnou (jestli měřit s nebo bez) nevznikne chyba v příčném sklonu, ale také by bylo vhodné toto vyřešit. Ale jak říkám, v současnosti je to dle mého názoru v rozporu s definicí, která jinou variantu než souběh s PK neřeší... Chápu, že definicí se teď zabraňuje na souběhu chodníku a pozemní komunikace k vzniku drobné plošky šířky obrubníku mezi PK a CH. Děkuji.
 
 
ŘEŠENÍ
Popis
Dobrý den, ve slovníku datového modelu DTM (IPR) byl doplněn nový obrázek k chodníkům. Vysvětluje vznesený dotaz. PZN.: Je třeba samozřejmě uvážit výšky obrub.
Odkaz
https://app.iprpraha.cz/apl/app/slovnik-dtm/?pojem=chodn%C3%ADk
Vyřešeno
04.10.2024