Probíhá zpracování... |
Stav | vyřešený |
Datum přijetí | 16.07.2024 |
Typ | vektorizace |
Kategorie | DI – pozemní komunikace, K2 |
Podkategorie | Skupina - Silniční doprava |
Předmět | Vkládání chodníků do DI |
Popis | Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda chodníky patří do Dopravní infrastruktury. Podle zákona přilehlé chodníky patří k místním komunikacím, podle doplňujících informacích ve Wiki tam chodníky nepatří. Jak se v tomto případě rozhodnout? A změnilo by se posouzení, pokud by byl chodník vedený jako samostatná místní komunikace (měl by mít také obvod a osu)? |
POŽADAVEK | Předmět | Vkládání chodníků do DI |
Popis | Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda chodníky patří do Dopravní infrastruktury. Podle zákona přilehlé chodníky patří k místním komunikacím, podle doplňujících informacích ve Wiki tam chodníky nepatří. Jak se v tomto případě rozhodnout? A změnilo by se posouzení, pokud by byl chodník vedený jako samostatná místní komunikace (měl by mít také obvod a osu)? | |
ŘEŠENÍ | Popis | Dobrý den, v Zákoně o pozemních komunikacích č. 13/1997 Sb. a prováděcí Vyhlášce k tomuto zákonu č. 104/1997 Sb. jsou uvedeny informace, jak se dělí místní komunikace a jak by mělo být nakládáno s chodníky (odkazy níže v textu). V DTM se klade důraz, na to, aby všechny objekty DI (dopravní infrastruktury) a TI (technické infrastruktury) měly svého vlastníka. Na základě níže vypsaných paragrafů z legislativy a myšlenky DTM můžeme nastínit řešení situace s chodníky: Podle dělení ve Vyhlášce (Vyhláška č. 104/1997, § 3) chodníky a cyklostezky spadají do kategorie místních komunikací IV. třídy a jsou rozhodně součástí DTM. Podle mě by chodníky (MK IV. třídy) měly být vedeny odděleně od ostatních kategorií (dálnic, silnic, místních komunikací I.-III. třídy). Výjimkou jsou situace (nastíním dvě), kdy by mohl být chodník přidružen k přilehlé komunikaci: 1. Stejný vlastník chodníku a přilehlé komunikace. Chodník je stejné kategorie jako přilehlá komunikace, tedy MK IV. třídy. 2. Stejný vlastník chodníku a přilehlé komunikace. Vlastník má ve svém pasportu chodník přidružen k přilehlé komunikaci a informace se tímto přenáší do DTM (spíše situace zjednodušeného vedení). Pokud by, ale byl chodník a přilehlá komunikace vedeny jako rozdílné kategorie, správně by se mělo řešit podle pravidel výše (Vyhláška č. 104/1997, § 3). Záleží na rozhodnutí vlastníka, zda chodník přidruží k přilehlé místní komunikaci. Co se týká objektů DTM (obvody, osy, uzly, OP), které se vedou o pozemních komunikacích, aby byla splněna podmínka kompletního naplnění informací, tak i k chodníkům by měly být vedeny všechny objekty. Výjimkou může být interpretace vedení DI ve zjednodušené evidenci, kdy se převádí informace z pasportu do DTM. Co se týká Wiki, informace o DI budou upřesňovány (především kolem místních komunikací). Zákon č. 13/1997 Sb.: § 6 - základní členění komunikací https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13?text=%C2%A76 § 12 – popis ohledně chodníků – především odstavec 4. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13?text=%C2%A712 Vyhláška č. 104/1997 Sb.: § 3 – bližší specifikace, jak kategorizovat místní komunikace. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-104?text=%C2%A73 Zákon o DTM č. 393/2020 Sb.: § 4 – Zjednodušený způsob vedení údajů digitální technické mapy https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-393?text=393%2F2020#f6884513 |
Odkaz | - | |
Vyřešeno | 21.07.2024 | |